Szállodai higiénia

0
68
Szállodai higiénia

A világjárványok ellenére sajnos pont azok nem fordítanak elég figyelmet a higiéniára, akiket a legérzékenyebben érintett gazdaságilag. Ebben a témában nem lenne szabad a kategóriákat, vagy a csillagok számát nézni. Az olcsóbb szálláshelyek és éttermektől is elvárható lenne a tisztaság és fertőtlenítés egy magasabb szintre emelése. Ez mindenki közös érdeke alapvetően. Miért nincs így még a rengeteg halálos áldozatokkal járó pandémia után sem?

Szállodai higiénia

A vendég elégedettség alapja a higiénia. Egy szálloda kiválasztásánál kulcskérdés a tisztaság. Amennyiben ez nincs rendben az adott vállalkozás komoly számú foglalást is veszíthet. A személyzet oktatása, ellenőrzése és a beszállítók gondos megválasztása mindennek az alapja.

Vendékként az ember szeretné azt érezni mintha első lakója lenne az adott szobának. Első ránézésre ez így is van a legtöbb esetben. A csillagok számától függetlenül egészen gyorsan megváltozhat az első pozitív benyomás. Amikor látványos hiányosságok vannak a szálláshelyen, okkal feltételezhetjük, hogy a – manapság kiemelt fontosságú – fertőtlenítés biztosan nem történt meg. Például:

Szoba ellenőrzése

A tisztaság ellenőrzése minden szálláshelyen fontos, de főként igaz ez a nemzetközi hotelek esetében. Itt olyanokra gondolunk ahol sok vendég fordul meg különböző országokból. A szoba átvétele utáni ellenőrzésnek két lényeges mozzanata van. Egyik a takarítás és tisztaság ellenőrzése. Másik a rovarkártevők felderítése. Rengeteg kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat és családunkat egy kis odafigyeléssel.

A higiéniai ellenőrzés ma már nem kérdés, hogy miért fontos. Járványok terjedésének meghatározó szereplői lehetnek a szálláshelyek, nem kizárólag a szobák, hanem a közösségi terek mint például az étterem, uszoda, stb. Amelyik vendéglátó nem ad a tisztaságra, onnan érdemes haladéktalanul távozni. Rendszeres fertőtlenítés nélkül hamar anyagilag is érezhető negatív tendencia sújthatja az adott vállalkozást, amit később már nehezen lehet korrigálni.

A szoba ellenőrzésekor a rovarokra is érdemes kiemelt figyelmet fordítani. Leggyakrabban ágyi poloskát szoktak a vendégek behurcolni, így ennek a rovarnak a felkutatás erősen ajánlott – ágyi poloska, ágyi poloska felkutatása -. Természetesen más rovarok is megtalálhatóak egy hotelszobában, jelentőségük a leginkább a betegséget terjesztő fajoknak van mint például a szúnyogok. A vérszívó ízeltlábúak között vannak olyan fajok, melyek meghatározott fertőző betegségek kórokozóival szoros biológiai kapcsolatban állnak és azok terjesztésében fontos, nélkülözhetetlen szerepet játszanak.

Mit kell tenni, ha baj van?

Amennyiben a szállodai higiénia, tisztaság vagy más okok miatt reklamálni szükséges, azt minden esetben azonnal kell megtenni és nem a hazaérkezés után. Nagyon lényeges, hogy mindent fotózzunk lehetőség szerint. Panaszunkat bizonyítani fotók és videók segítségével fogjuk tudni. Annak érdekében, hogy az esetleges problémákkal ne csak napok múlva, vagy rosszabb esetben hazaérkezés után szembesüljünk, a szobaátvételt követően kell a vizsgálódást elvégezni ( Utazás rovarok nélkül ).

ElőzőÉttermi rovarok
KövetkezőCsótány felderítés