A darázsirtás házilag elvégezhető kisebb látható fészkek esetében. Sokszor azonban szakemberre van szükség a társas életmódot folytató darazsak ellen. Nagyobb, esetleg rejtett fészkek és lódarazsak ellen mindenképpen érdemes hozzáértő segítséget kérni. A darázsirtással kapcsolatos garanciális igények tekintetében az alábbiakat érdemes megfontolni.
Ki ad garanciát darázsirtásra
Darázsirtásra a legtöbb szakember és szakvállalat ad garanciát, amennyiben nem merül fel valamilyen kizáró körülmény. Két lényeges tényező fennállása okán nem lehet érvényesíteni a garanciát, ha szükség lenne rá. Az elvégzett munkáról dokumentációt kell készíteni, ezt az ügyfélnek megőrizni szükséges. Abban az esetben, ha az elvégzett munkáról semmilyen írással nem rendelkezik – vagy azért mert nem kapott, vagy azért mert elhagyta – nagy valószínűséggel érvényesíteni sem lehet azt.
Előfordulhat az is, hogy a helyszínre kiérkező szakember valamilyen körülmény folytán nem vállal garanciát a munka elvégzése után. Ezt a tényt minden esetben előre kell jelezni az ügyfél részére, a munka megkezdése előtt. Bizonyos esetekben, ha a „beavatkozás” valószínűsíthetően nem fog eredményt hozni – vagy csak részlegesen – a szakember megtagadhatja a garancia kiállítását. Ebben az esetben mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy kéri-e a szolgáltatást.
Darázsirtás garancia milyen esetben nem adható
Természetesen senki sem fog garanciát vállalni, ha a végeredmény kétséges. A darazsak, lódarazsak gyakran fészkelnek olyan helyekre amiket egyszerűen lehetetlen megközelíteni. Leggyakrabban a hozzáférhetőség hiánya miatt nem adható garancia. Például, ha a darázsfészek túl magasan van és csak részlegesen elérhető daru, vagy alpin technika nélkül. Ez lehet akár egy kémény is ahol füstképzéssel lehet ugyan darázsirtást végezni, de az eredmény bizonytalan. Így a garancia kérdése mindig a szakemberen múlik. Az is előfordulhat, hogy ugyan van érvényes garancia, mégsem végzi el a darázsirtó vállalat.
Pontosan mit takar a garancia darázsirtáskor
A garancia tekintetében lényeges kérdés továbbá, hogy az ingatlanon belül mely területekre vonatkozik a garancia. A vállalatok többnyire a kezelt területre adnak garanciát. Tehát a ház, vagy telek azon részére ahol a darázsfészek megtalálható volt az irtás előtt. Ebben az esetben hiába kéri a garanciális kezelést más helyen. Családi házak és telephelyek esetén érdemes átnézetni valamint kezeltetni az egész területet és így az teljes ingatlanra garanciát kérni. Amennyiben lát egy darázsfészket – és ezt kéri megszüntetni kizárólag – nem biztos, hogy megoldja a problémát.
Előfordulhat a darázsirtás után sem lesz változás a darazsak tekintetében. Ennél a pontnál van a legtöbb vitás kérdés. Az ügyfél egy bizonyos helyen kéri a darázsirtást, majd ezt követő napokban ki sem tud menni a házból a rengeteg darázs miatt. Persze rögtön felhívja a darázsirtót, aki el fogja utasítani a garanciális igényt, mivel a kezelt területen már nincsenek darazsak. Véleményünk szerint minden esetben az ingatlan egész területére érdemes garanciát kérni, még akkor is ha valamivel magasabb lesz a darázsirtás ára.
Hasznos tippek a garancia érdekében
Az első kapcsolatfelvétel alkalmával mindenkinek vannak kérdései. A garanciával kapcsolatos kérdéseit már az első telefonhívás, vagy levélváltás alkalmával tisztázni szükséges. Ezt követően a helyszínre kiérkező szakemberrel is át kell beszélni a garancia feltételeit és időtartamát. Az elhangzottakat célszerű írásban is rögzíteni, tehát a munkalapon szerepeljenek a garanciával kapcsolatos feltételek.
Az irreálisan alacsony vállalás ár önmagában is feltételezi, hogy garancia nem lesz a szolgáltatáshoz. Olcsó és jó is legyen, – meg persze garanciális – a valóságban nem létezik. Ebben hinni teljesen felesleges, sokan mégis elhiszik. Ebben az esetben is érvényes, ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen…